Pedagog szkolny
Pedagog szkolny : Pani Alicja Bryndal-Kość
Godziny pracy :
Poniedziałek 11:00-12:45
Środa 10:00-12:45
Pedagog specjalny: Pani Izabela Dębska-Malec
Godziny pracy :
Wtorek: 12:00-16:00
Środa: 8:00-12:30
DROGI UCZNIU,
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY:
- Jesteś samotny i czujesz, że nikt Cię nie rozumie
- Jest Ci trudno dogadać się z kolegami i koleżankami
- Masz problem w domu i nie wiesz jak sobie z nim poradzić
- Potrzebujesz pomocy
- Chciałbyś z kimś porozmawiać
- Masz trudności z nauką i nie wiesz co z tym zrobić
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
- Chcesz pomagać innym
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
DROGI RODZICU,
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO GDY:
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
- Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
- Masz pytania dotyczące dziecka i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić
- Szukasz pomocy
PAMIĘTAJ!!!
Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać!!!
Niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu!
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO:
1. Indywidualna opieka pedagogiczna:
- współpraca z wychowawcami i nauczycielami,
- opieka nad uczniami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi- rozmowy z uczniami,
- współpraca z rodzicami, nauczycielami w zakresie dostosowania wymagań w stosunku do uczniów posiadających opinie z poradni psychologiczno- pedagogicznych,
- konsultacje z rodzicami uczniów mającymi problemy dydaktyczne i wychowawcze,
- kontrola obowiązku szkolnego,
- kierowanie uczniów na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznych,
- obserwacja uczniów na zajęciach.
2. Organizacja i koordynacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej na terenie szkoły:
- prowadzenie oraz kontrola dokumentacji,
- prowadzenie zajęć korekcyjno- kompensacyjnych oraz o charakterze socjoterapeutycznym,
- spotkania z rodzicami,
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów,
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Profilaktyka wychowawcza:
- opieka nad uczniami z rodzin wymagających wsparcia,
- współpraca z instytucjami: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Straż Miejska, Policja, Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Wieliczce, Sąd Rodzinny
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
4. Zadania wychowawcze:
- prowadzenie rozmów interwencyjnych i dyscyplinujących z uczniami,
- pomoc wychowawcom w rozwiązywaniu konfliktów w klasach.
5. Promocja zdrowia poprzez udział w programach:
- „Mleko w szkole”,
- „Owoce i warzywa”,